follower yang cool !

Selasa, 17 Januari 2012

Ibu bapa (Y)


Assalamualaikumm and hello guys :)

Today I want to write about P.A.R.E.N.T.S . As we all know Parents nih adalah orang yang menjaga kebajikan kita dari kecil sampai lahh besar. Okayy straight to the point lahh kann. Actually  
aku nak cakap pasal Teenagers yang update status / Tweet / Blogging pasal Parents diorang . Its okayy lahh kalau dorang write pasal Kebahagiaan or jasa Parents diorang . Tapi certain of them yang tulis pasal KEBURUKAN Parents sendiri ! whatthe ///////

Okayy pada pandangan aku tak patut kott tulis benda private macam tuh . If kau tulis macam tuhh , Public akan pandang serong terhadap kau and takpasal-pasal Parents kau turut dapat malu . Yelah bukak aib darah daging sendiri kann *Just saying*. Fikir dulu lahh before nak malukan Parents sendiri dekat public . Seburuk-buruk diorang punn , Diorang yang jaga kau , bagi kau makan , Bagi kau hidup sampai sekarang nihh . Seteruk perangai diorang seperti yang kau cakapkan tuhh , Diorang tak buang kau tepi longkang , dalam tong sampah masa kau baby dulu kann . Bukan ape lahh , Aku paling taksukaa bila orang write something bad pasal Parents sendiri . Itu BODOH !

1. Parents aku nih tak habis-habis membebel . Hello aku dah besar tahu jaga diri sndiri lah. 
Hello balik ! Kau tahu tak Parents membebel itu adalah satu perkara yang normal dan dialami oleh semua anak di dunia nih . Kalau Parents kau tak tegur kau then siapa lagi . Boyfriend kau ? Siapa yang nak ubah perangai hodoh kau . Think !


2. Ape perasaan korang kalau bapak korang pukul mak korang depan mate korang --'
Haa ni terang-terang attention seekers ! Kalau kau tulis macam tuh terang-terang public tau perangai sebenar Parents kau . Buruk mana pun diorang . Benda peribadi tak boleh share dgn strangers brohh .


3. Mak aku nih ntah pape nak keluar punn tak boleh . Sooo Kolots ! Tension aku kurung diri lama-lama kat rumah :'(
Nih namanyaa agak biadap ahh . sorry to say ! Aku tengok gambar-gambar dekat album banyak je dekat bandar , hang sana sini . baru sekali takdapat keluar nak update status konon mak kau kolotss ! Aku nih dapat keluar sebulan dua kali je punn takde kecoh macam kau dher :P


4. Mak Abah , kita dah besar . 18 tahun dah pun takkan nak berdikari pun takboleh , nak kerja pun takboleh , sedih lahh macam nih . Kalau ikut hati nak je lari rumah .
What ! Lari rumah ?  Goo ! Then tengok berapa hari kau boleh tahan hidup kat dunia luar yang cruel . Kau baru habis SPM . Kau fikir umur 18 dahh besar sangat lahh . Dah boleh jage diri laa ehh . Parents kau buat macam tuhh mesti sebab dia sayangkan kau . Dia tahu kau still tak boleh survive hidup kat luar . Kerja ? Tahu tak nak cari duit tu susah . member-member aku yang kebayakan kerja pun sekarang nih rasa nak berhenti . bersyukur ah Parents kau still boleh bagi apa yang kau nak . Kalau rasa nak sangat keluar dari rumah , Result SPM kasi gempak then kau boleh blah tinggalkan Parents kau dengan perasaan bangga . At the same time Parents kau pun gembira anak dia pandai (Y) .


Actually tuh semua status and tweet yang aku copy and paste . So kalau terasa lantak kau lahh eh . Harhar . Memang tak patut kott kau tulis benda-benda macam tuh :p . 


Nak cakap mind your own business ? Haha okayy nanti bila kau mati kau mandikan diri kau sendiri , Kafan sendiri and tanam sendiri ehh . Aku cuma berpesan . Well , aku kan seorang rakyat Malaysia yang prihatin haha .


Kbye :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan